Ronnie Spector, Ronettes Grubunun Vokalisti 78 Yaşında Öldü

Spector'un ailesi, “Be My Baby” ve “Walking in the Rain” vokalisti için “Neşeli sesi, oyuncu doğası ve büyülü varlığı onu tanıyan, duyan veya gören herkeste yaşayacak” dedi.

Ronettes kız grubunun lideri ve “Be My Baby” ve “Walking in the Rain” gibi ölümsüz klasiklerin arkasındaki ses olan Ronnie Spector , kanserle kısa bir savaştan sonra Çarşamba günü öldü. 78 yaşındaydı.

Ailesi yaptığı açıklamada, "Ronnie hayatını gözlerinde bir pırıltı, cesur bir tavır, kötü bir mizah anlayışı ve yüzünde bir gülümseme ile yaşadı" dedi. “Sevgi ve minnetle doluydu. Neşeli sesi, oyuncu doğası ve büyülü varlığı onu tanıyan, duyan ve gören herkeste yaşayacak.

Ronettes, altmışlı yılların başındaki kız grubu döneminin en önemli eylemiydi ve Spector'un ipek-zımpara-zımpara sesi tüm şarkılarına güç verdi. Geçen yıl, türün belirleyici parçası “Be My Baby”, Rolling Stone'un Tüm Zamanların En İyi 500 Şarkısı listesinde 22 numarada onurlandırıldı.

Spector, Rolling Stone ile 2016'da yaptığı bir röportajda, "Bütün müzisyenler ellerinde ne varsa, kornalarını ve gitarlarını düşürdüler ve kasabadaki bu yeni kıza bakıyorlardı" dedi. “Bütün müzisyenler 'Aman Tanrım' diye bağırıyorlardı. Onun sesi!' Ben de 'Ben mi? İspanyol Harlem'inden küçük bir kız mı?'

Be My Baby'nin 1963 yazındaki büyük başarısı, Ronette'leri süper starlara dönüştürdü ve pop dünyasında büyük yakılara neden oldu. Brian Wilson 2013'te "[İlk duyduğumda] araba kullanıyordum ve yolun kenarına çekmek zorunda kaldım - aklımı başımdan aldı," dedi. O şarkı kadar iyi ki ve böylesini yapabilir miyim diye uğraştım ama yapamadım ve denemeyi bıraktım. Şimdiye kadar üretilmiş en iyi parça. Hiç kimse onu geçemez."

Ronette'lerin kendileri, bir sonraki yıl onları İngiltere'ye getiren ve Rolling Stones ile turneye çıktıkları bir dizi hit olmasına rağmen, üstesinden gelmekte zorlandılar. Grup ayrıca “Baby, I Love You”, “Walking in the Rain”, “(The Best Part) Breakin' Up” ve “Do I Love You” ile listelerde yer aldı.
Wilson , ölüm haberinin yayınlanmasından kısa bir süre sonra yaptığı açıklamada , “Ronnie Spector hakkındaki haberleri duydum ve ne diyeceğimi bilmiyorum” dedi. “Sesini çok sevdim ve çok özel bir insan ve sevgili bir arkadaştı. Bu sadece kalbimi kırıyor. Ronnie'nin müziği ve ruhu sonsuza kadar yaşayacak.

İlk günlerde Spector ile birlikte çalışan Darlene Love, Rolling Stone'a “Tarihte kendi yerini alacak çünkü onun gibisi yoktu” diyor. "Onunla 1964'te ilk tanıştığımda, ufacık bir şeydi - bana küçük bir Barbie bebeğini hatırlattı. Ama sonra o büyük sesi vardı. Sahnede şarkı söyleme ve hareket etme şekli rock & roll'du.

Ronnie ile 1963'te anlaşma imzaladıktan kısa bir süre sonra bir ilişkiye başlayan Phil Spector, grubun tüm hitlerini üretti. 1968'de evlendiler ve 1972'de ayrıldılar. 1990'daki Be My Baby adlı kitabında Spector ile ilişkisinin yıllarca korkunç şiddet ve istismarla işaretlendiğini yazdı.

Geçen yıl öldükten kısa bir süre sonra , “Hayattayken birçok kez söylediğim gibi, o harika bir yapımcıydı ama berbat bir kocaydı” dedi. “Ne yazık ki Phil kayıt stüdyosunun dışında yaşayamadı ve çalışamadı. Karanlık çöktü, birçok hayat hasar gördü. Hala birlikte yaptığımız müziği duyduğumda gülümsüyorum ve her zaman güleceğim. Müzik sonsuza kadar kalacak.

Veronica Yvette Bennett New York'ta büyüdü ve genç yaşta kız kardeşi Estelle ve kuzenleri Nedra Talley ile şarkı söylemeye başladı. Kendilerine Darling Sisters adını vererek, George Washington Lisesi'ne devam ederken şehirde performans sergilediler. Birkaç başarısız Single'dan sonra Phil Spector ile sözleşme imzaladılar ve hemen onun için şarkılar yazmaya başladılar. “Kayıt stüdyosunda onu yaratırken izlerken, en iyilerle çalıştığımı biliyordum” dedi. “Tamamen kontrol ondaydı, herkesi yönetiyordu. O günleri sevecek çok şey var."

1964'te grup, ertesi yıl Rolling Stones ile bir dizi etkinlik için İngiltere'ye gitti. 2016'da Rolling Stone'a "Onlar bir grup sıska görünüşlü adamdı" dedi . "Ama onları sevdim ve özellikle Keith'i sevdim çünkü sahip olduğu o sert görünüşe bayıldım."

"Bu çok üzücü. Ronnie çok sevgili bir arkadaştı ve büyük bir boşluk bırakıyor,” diye yazdı Richards , ölümünü Instagram'a . "O bulaşıcı gülüşü ve harika sesi nasıl özleyeceğim! Ailesine ve sevenlerine en derin taziyetlerimi sunuyorum.”

Stones ve Beatles gibi British Invasion gruplarının başarısı, Ronettes gibi grupların sürüler halinde hayran kaybetmesine neden oldu. Ve Ronette'ler 1966 Amerika turnesinde Beatles'ın açılışını yapmak üzere tutulduklarında, kıskanç Phil Spector Ronnie'nin gitmesine izin vermedi.

Phil Spector, Ronnie'nin evini terk etmesine bile nadiren izin vererek, onun üzerinde olabildiğince fazla kontrol sağlamaya çalıştığında, hayatının son derece karanlık bir döneminin başlangıcıydı. 2012'de The New Yorker'a “Gazete okumama veya TV izlememe asla izin vermedi” dedi. “Woodstock'un olduğunu bile bilmiyordum. Ve Charles Manson, 10 Ağustos 1969'da hemen yanımızda o insanları öldürdüğünde — bunu ben de bilmiyordum. Tek bildiğim Phil'in dikenli tel çekmeye başladığı, ardından bekçi köpekleri ve ardından silahlardı."

Sonunda 1972'de ondan kurtuldu. Hayatını ve kariyerini yeniden kurmaya başladı. Rolling Stone'a “Eski sevgilim şarkı söylemeyi benden aldı ve bu beni mahvetti çünkü asla kayıt yapmayacağımı bilmiyordum” dedi . “Bir daha asla performans göstermeyeceğime dair hiçbir fikrim yoktu, bu benim hayatımdı. Buna şok olmuştum çünkü burada senin plaklarını yazan ve prodüksiyonunu yapan biri var… Ve sonra bir daha asla şarkı söylemeyeceksin.

Geri dönüşü 1976'da E Street Band ile Billy Joel'in “Say Goodbye to Hollywood” şarkısını kaydettiği zaman başladı. Ancak 1986'da Eddie Money'nin “Be My Baby”nin canlı bir örneğini kaydettiği “Take Me Tonight” adlı hit parçasına kadar ilgi odağına büyük ölçüde geri dönmedi. Şarkı büyük bir başarı elde etti ve Spector'un müziğini yeni nesle tanıttı.

Love, “Bu şarkı kariyerine yeniden hayat verdi, ki bu inanılmazdı” diyor. "Hayatınızı yeniden değiştirebileceğinizi gösteriyor. İstediğin kadar güçlü dönebilirsin."

Son birkaç on yılda, Spector yoğun bir şekilde turneye çıktı ve ara sıra yeni rekorlar yayınladı. 2016'da British Invasion'ın rekor kıran English Heart kapaklarını çıkardı. 2016'da Rolling Stone'a “Birisi bana 60'lı yıllarda 50 yıl sonra olacağımı ve hala bu şarkıları söyleyeceğimi söyleseydi,” “Aklını kaçırdın.” derdim.

Önceki İçerik Sonraki İçerik
Yorum Yok
Yorum Yap
Yorum Url